Какво се случва с тялото по време на гладуване?

Какво ще стане, ако не ядете цял ден? 24-часовото гладуване е трудно и на пръв поглед няма забележим ефект от него.

 

Постенето или постите са част от много религиозни традиции, включително еврейските и мюсюлманските обреди на Йом Кипур и Рамадан. Формата на гладуване, известна като “интервално гладуване”, също придоби популярност като средство за отслабване.

Много проучвания са изследвали ползите и рисковете от отказ от храна през целия ден, включително как това засяга загубата на тегло. В тази статия ще говорим за промените, които се случват в тялото по време на гладуване, както и за безопасните начини за излизане от него.

Какво се случва по време на пост?

Независимо от това, дали човек гладува или не, тялото се нуждае от енергия. Основният източник на енергия е захарта, наречена глюкоза, която обикновено идва от въглехидрати, включително зърнени храни, млечни продукти, плодове, някои зеленчуци, боб и дори сладкиши. Черният дроб и мускулите натрупват глюкоза и я прехвърлят в кръвта, когато тялото се нуждае от това.

По време на гладуване обаче, този процес се променя. След около 8 часа пост, черният дроб започва да използва последния наличен глюкозен резерв. В този момент тялото навлиза в състояние, наречено глюконеогенеза, което показва преминаването на тялото към режим на глад. Проучванията показват, че глюконеогенезата увеличава броя на изгорените от тялото калории. Без прием на въглехидрати, тялото създава своя своя собствена глюкоза, използвайки предимно мазнини. В крайна сметка, тези източници на енергия се изчерпват в тялото и това води до факта, че режимът на глад води до изтощение. На този етап метаболизмът на човек се забавя и за да се генерира енергия, тялото започва да изгаря мускулна тъкан.

И въпреки че терминът глад се използва широко в областта на отслабването, истинският “режим на гладуване” започва едва след няколко последователни дни или дори седмици без храна. Затова тези, които се подлагат на 24-часово гладуване, обикновено не рискуват, освен ако имат някакъв здравословен проблем.

Може ли да отслабнем с глад?

Изглежда, че гладуването наистина помага да се отървете от наднорменото тегло. Изследванията обаче ясно показват, че това не се отнася за всички.

Най-популярните режими на гладуване включват 12-часов, 16-часов и 24-часов период. Някои диети изискват в този период хората да пият само вода, докато други дават възможност за напитки с нулево съдържание на калории.

Недостатъците на гладуването са свързани не с физическия ефект, а по-скоро с това, както се отразява на ежедневния начин на живот. Например, установено е, че когато хората са гладни, са по-склонни да се откажат от усилията си за загуба на тегло, отколкото тези, които се придържат към по-традиционни диети с известен брой калрии в тях. Изследователите стигат до извода, че гладът е краткосрочен метод за отслабване.

Друг възможен проблем е възвръщането на килограмите. Много експерти са съгласни, че е лесно да се натрупа тегло след преяждане, което се случва много често след период на гладуване. В допълнение, гладуването може да доведе до игнорирането на полезни хранителни навици.

Други ефети на гладуването

Освен, че отказването от храна за един ден, може да ви помогне да отслабвате, то може да носи и други ползи за здравето. Проучвания показват, че 24-часовото гладуване може да подобри функционирането на сърдечно-съдовата система.

Някои изследвания върху животни показват, че гладът помага за борба с определени видове рак, също и за подобряване на паметта.

Воден баланс

Питейната вода играе важна роля за поддържане на ежедневното здраве, така че, не я забравяйте по време на гладуване.

Много експерти препоръчват да пиете по 8 чаши вода на ден (около 2 литра). Редовното попълване на водните запаси запълва стомаха, за да се справим с желанието да ядем.

При 24-часово гладуване някои хора консумират други напитки, като чай, черно кафе или подсладени напитки, съдържащи нулеви калории.

Ако имате излишни килограми, с които искате да се преборите и да си подарите въпросните множество и силни оргазми, които по-слабите хора получават вземете Натуралните Таблетки „Lipoin“.Изготвени по специална, 100% натурална формула, капсулите ще ви дадaт сигурни резултати, без никакви странични ефекти.

Рискове

Въпреки че гладуването обикновено е безопасно, един ден без храна може да бъде опасен за:

  • хора с дибет
  • хора с анамнеза за хранителни разстройства
  • хора, които приемат лекарства, които трябва да се приемат с храна.
  • деца и тийнейджъри
  • бременни или кърмещи.

Какъв е най-безопасният начин да се излезе от глада?

  • Питейна вода. Питейната вода е важна както по време на гладуване, така и след това.
  • Яжте по малко. След като храносмилателната система е активирана, можете да си позволите по-голяма порция.
  • Дъвчете бавно. Дъвчете всяка хапка най-малко 30 пъти.
  • Яжте готвена храна. Предпочитайте продукти, които са по-лесно смилаеми, например варени зеленчуци вместо сурови.
  • Избягвайте експериментите. Опитът да се въведат нови продукти в диетата след гладуване може да усвои храносмилането и да влоши здравословното състояние на човека.

В заключение

Отказването на храна за един ден обикновено е безпасно и в някои случаи може да се възползва, например, като средство за отслабване и в някои случаи може да се възползва, например, като средство за отслабване. Но не забравяйте, че по време на гладуване е малко вероятно да загубите килограми, отколкото при други традиционни подходи. В допълнение, дългосрочното гладуване е трудно и вредно.

Ако човек гладува по здравословни причини, е важно да го прави безопасно и не повече от необходимото. Дългосрочното гладуване изчерпва резервите на основни хранителни вещества и може да причини много усложнения.

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

fourteen + 5 =