Кажете Сбогом на излишните килограми с Дзен диета

Slim young woman measuring her thin waist with a tape measure, close up

В азиатските хранителни режими лишенията не съществуват! Двата основни принципа са умереност и разнообразие. Дзен диетата, изградена върху мъдростта на китайската традиционна медицина, залага на респекта към тялото.

Дзен диетата ни подканя да осъзнаем, че всеки от нас е уникален и затова има нужда от специфични средства, за да постигне хармония.
Причините за напълняването не са едни и същи при всички хора и зависят от такива фактори като околна среда, емоционално състояние, хормонален баланс и т.н. Масовото възприемане на една или друга модна диета е напълно неинтелигентен подход, защото може да противоречи на „интересите“ на вашето тяло. Китайската традиционна медицина почива върху обстойния клиничен преглед и респекта към спецификата на организма и личността.

Консултацията преминава през три основни фази – наблюдение, разговор с пациента, за неговата лична история и мануален преглед, който започва с измерване на пулса.

В Дзен диетата храната играе важна роля за поддържане на тялото в добро здраве.
Наднорменото тегло се смята за нарушаване на баланса, който може да се възстанови чрез консумацията на определена храна. Всеки хранителен продукт притежава свойства, способни да влияят на организма и на хода на различни заболявания. Менюто трябва да бъде изготвено спрямо специфичните нужди на тялото. Оптималното здраве според китайската медицина е резултат от равновесието между петте елемента – огън, дърво, земя, метал и вода, които заедно въздействат върху сезоните, човешките органи, климата, енергията…

Основният принцип на Дзен диетата е умереността.
За да избегнете консумацията на прекалено големи количества, осигурете си спокойна атмосфера по време на хранене. Отделяйте внимание на всяка хапка, оценявайте вкуса й – така усещането за ситост ще настъпи по-рано. Намалете порциите с около 15% – това е достатъчно, за да ограничите общия брой на калориите, без да чувствате глад и раздразнение.

 

 

>> Свали излишните килограми, изгори излишните мазнини и стегни корема само с един продукт. GOLD SARMS CARDARINE. 

 

 

Постоянното похапване на „лесни“ храни, които са ни под ръка, изморява храносмилателната система. Придържайте се към 3 основни хранения на ден.
Дайте предимство на пресните природни продукти и забравете за индустриалните храни.*Вечеряйте рано, за да не натоварвате стомаха за нощните часове.

Дзен диетата не е вегетарианска, но все пак залага главно на зеленчуците, бобовите и зърнените храни, водораслите.
Един-два пъти дневно се консумират плодове между основните хранения. Този начин на хранене доставя здрава енергия на организма. В китайските традиции млечните продукти не са обичайна храна. Те са класирани като трудно смилаеми „влажни храни“. В тази категория са също бързите захари и мазнините. Продуктите, които доставят протеини – месо, риба, яйца и тофу, се консумират в малки количества веднъж или два пъти през деня в комбинация с растителни храни.

Разнообразявайте консумацията си на растителни продукти, като използвате цялото богатство, което предлага природата.
Заложете на сезонните продукти, отгледани възможно най-близо до вашето място на живеене.
Изцяло премахнете от менюто си бързите захари и транс мазнините, характерни за индустриалните храни.

Една особеност на Дзен диетата е значението, което се отдава на телесната температура.
Стомахът, възприеман като огнището на организма, трябва да е с температура 38 градуса, за да осигури нормални храносмилателни функции. Суровите продукти са за избягване. В диетата Тао всички храни преминават през умерена термична обработка в уок или на пара и се консумират хладки. В Китай никога не пият студена вода, предпочитат я леко затоплена. Напитки по принцип се консумират между храненията или в края на храненето, за да не разтварят продуктите. На почит са чаят и билковите отвари.

За да се сготвят по-бързо продуктите, те се режат на малки парченца.
Сладоледът и всички други прекалено студени продукти са изключени от менюто.
Подправките са нужни, за да повишат температурата на храната с няколко градуса.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

5 × 1 =