Кои плодове и зеленчуци са полезни за мозъка

Според наблюденията на учените, продукт, като например рибата, обикновено се поставя на първо място като храна за мозъка. Сигурно ще ви изненадаме, но в нашата класация, рибата е на четвърто място! Да, рибата съдържа вещества, които активират мозъка, а дефицитът на йод(който в рибата е в големи количества) води до отслабване на умствената дейност. Но това не означава, че рибата е на първо място.

Изследователите са установили, че най-ефективно мозъкът се активира от червените боровинки. На второ място е синята боровинка. Третото място си поделят цвеклото и зелето. Четвърто място в класацията на “умните храни” заема спанакът. Следват праскови, банани, круши и ягоди.

Много видове сурови зеленчуци, и плодове съдържат много витамин С и захароза, които са полезни за мозъчната дейност. Но ако консумирате само тези продукти, с надеждата, че ще помогнете на мозъка, това не е така. Напротив – консумирането на еднообразни продукти може да доведе до редица нарушения в храносмилателната система. Ястията трябва да бъдат балансирани и разнообразни.

Клетките на мозъка и биохимичните процеси, които протичат в тях, се нуждаят от достатъчно количество енергия и кислород, както и от малки, но не и маловажни дози хром.

Мозъчните клетки се захранват от значителни количества глюкоза, която се абсорбира в тях.

Учени от Университета в Илинойс са провели експерименти с плъхове, при които е установено, че процесът на умствена концентрация буквално “пресъхва”, когато има недостиг на глюкоза.

Глюкозата е източник на енергия. Тя е “гориво” за мозъка. Нейното наличие е отговорно за ориентацията на плъховете, докато търсят път в лабиринт.

Известно е, че доставчик на глюкоза са въглехидратите.

Много глюкоза се съдържа в продукти като картофи, боб, мед, плодове, зърнени храни и сушени плодове.

Въглехидратите са различни.

Прости въглехидрати – това е почти всичко, което е вредно: захар, бонбони, сладолед, сладкиши, шоколад, конфитюр и други сладки изкушения. Бързо разпадащи се, те причиняват истински стрес на тялото. На първо място, глюкозата става прекалено много и тялото включва всичкия си наличен инсулин за обработката и.

Сложните въглехидрати – това е съвсем друго нещо. Те включват: овесени ядки, хляб от пшенично брашно, макаронени изделия, царевица, зеленчуци, бобови растения. Те бавно се разлагат до глюкоза в стомаха и бавно се усвояват. По този начин се осигурява постоянно “презареждане” на мозъчните клетки.

Защо червените боровинки са най-полезни за мозъка?

Те съдържат много антиоксиданти, които реагират на свободните радикали. Тези радикали произвеждат хормона холестерол, който е вреден за сърцето и кръвоносните съдове. Свободните радикали са отговорни за влошаването на паметта и работата на опорно-двигателния апарат, с напредване на възрастта.

Експериментите показват, че плъхове, които са хранени само с червени боровинки, подобряват паметта и се балансира работата на опорно-двигателния апарат на животните в напреднала възраст.

Червената боровинка съдържа много ценни вещества – органични киселини, пигменти, пектин. В тези плодове се съдържа уникална комбинация от органични киселини, пигменти и пектини, включително и лимонена киселина. Всички тези елементи са изключително ценни за организма.

Разреден с вода концентрат от червена боровинка, връща жизнеността и енергията дори след много натоварен ден.

Боровинка

Синята боровинка има същите свойства като червената, само че с по-малко антиоксиданти. Тя е много полезна за здравето и съдържа много манган, който подобрява зрението.

Цвекло и зеле

Веществата, съдържащи се в тези зеленчуци, унищожават ензими, които в големи количества водят до развитието на болестта на Алцхаймер и когнитивен упадък.

Мазни риби

Такива разновидности на рибата като сьомга, сардина и херинга, съдържат мастни киселини. Рибата съдържа холин и лецитин. Те участват в разработването на ацетилхолин – вещество, от което мозъкът се нуждае по време продължителна напрегнато работа.

Проучванията показват, че ако поне веднъж седмично консумираме една от разновидностите на мазната риба, можем значително да намалим вероятността от развитие на болестта на Алцхаймер.

Спанак

Учените са установили, че спанакът забавя появата на проблеми в нервната система, причинени от стареене и предотвратява появата на нарушения на когнитивните способности.

Ягоди

Ако редовно консумират ягоди, възрастните хора не страдат от загуба на паметта.

Провеждайки лабораторни експерименти върху мишки, учените отбелязват, че мощен антиоксидант, съдържащ се в ягодите, подобрява мозъчната функция.

Калифорнийска група експерти, изследват свойствата на естественото вещество физетин(комплексен глюкозид), който защитава клетките от дегенерация. Според д-р Памела Майер, физетин може да се окаже “Светият Граал” за подобряване на паметта, но за да се даде точен отговор и да се разкрият всички характеристики на това уникално вещество, са необходими повече изследвания. Защото на този етап, за да подейства физетинът, трябва да се ядат до 5 кг плодове на ден! А такива количества могат да предизвикат алергия. Експериментите продължават. . .

Малина

Всеки знае, че малините са най-ефикасни при простуда и действат не по-лошо от аспирина. Но не всеки знае, че тези плодове съдържат ситостерол, който има антисклеротични свойства. Малините са много полезни за възрастни хора. Плодовете, също така, нормализират чревната микрофлора.

  • Портокал, ананас – подпомагат концентрацията
  • Леща – освен голям брой сложни въглехидрати, съдържа аминокиселини, необходими за бързината на биохимичните процеси в мозъчните клетки. Продуктът осигурява яснотата на ума и увеличава скоростта на мисълта.
  • Лук – допринася за по-добро снабдяване на мозъчните клетки с кислород (достатъчна е половин глава кромид лук на ден)
  • Чесън – съдържа вещества, които активират мозъчните клетки. Продължителната употреба подобрява паметта и предотвратява възрастовите промени в мозъка.
  • Кисело мляко – нормализира мозъчната функция и намалява клетъчния метаболизъм.
  • Фъстъци – съдържат допамин, който активира психичните реакции.
  • Брюкселско зеле – увеличава способността за концентрация.

Ускоряването на мисловния процес и преодоляването на умората, могат да се постигнат с консумацията на храни, съдържащи витамини от група В: месо, риба, ядки, зърнени храни и ръжен хляб. Ако закусваме с цитрусови плодове – портокал или грейпфрут, това дава енергия и възстановяване на киселинно-алкалното равновесие.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

1 × five =