Колко са полезни зелените банани?

Бананите са невероятно вкусни и изключително лесни за храносмилане. Нещо повече, те са богати на витамини и минерали. Повечето хора предпочитат узрелите плодове, но и зелените банани имат своите предимства и никак не са за пренебрегване. Полезни за зелените банани?

Бананите обикновено се прибират, докато все още са зелени. Това гарантира, че те не стават твърде зрели, преди да ги купите. Затова може да ги видите в този цвят в супермаркета. Освен че имат различни цветове, зелените и жълтите банани се различават по няколко начина:

– Вкус: Зелените банани са по-малко сладки. Те всъщност са доста горчиви по вкус;

– Текстура: Зелените банани са по-твърди от жълтите банани. Тяхната текстура понякога е била описана като восъчна;

– Състав: Зелените банани са богат източник на нишесте. Тъй като бананите узряват и пожълтяват, нишестето се превръща в захар. Освен това зелените банани са по-трудни за белене от узрелите.
Когато бананите узряват, се променя съставът на въглехидратите

Зелените банани съдържат предимно нишесте, което съставлява близо 80% от тяхното сухо тегло. Голяма част от това нишесте е устойчиво и не се усвоява в тънките черва. Следователно, то често се класифицира като диетични фибри.

Бананите обаче губят нишестето си, когато узряват. По време на узряването, нишестето им се превръща в прости захари, като захароза, глюкоза и фруктоза. Интересното е, че узрелите банани съдържат само 1% нишесте.

Зелените банани също са добър източник на пектин. Този вид диетични фибри се среща в плодовете и им помага да запазят структурната си форма. Пектинът се разпада, когато бананите узряват, което прави плодовете по-меки.

Пектинът в зелените банани може да осигури редица ползи за здравето, включително подобрен контрол на кръвната захар и добро храносмилане.
Зелените и жълтите банани са изключително хранителни

Зелените и жълтите банани са добри източници на много важни хранителни вещества, включително калий, витамин В6 и витамин С. Въпреки че не е налице точният хранителен профил на зелените банани, те би следвало да съдържат същите микроелементи, както когато са узрели. Един средно голям банан има около 105 калории, от които над 90% идват от въглехидрати. Освен това бананите са с много ниско съдържание на протеини.
Зелените банани засищат глада и намаляват апетита

Ползите от зелените банани са много. Те могат успешно да заситят глада ви, заради високото си съдържание на пектин и фибри. Тези видове влакна могат също да забавят изпразването на стомаха и да ви накарат да ядете по-малко храна. На свой ред това може да ви помогне за отслабване.
Зелените банани подобряват храносмилането

Полезните вещества в зелените банани също могат да имат пребиотичен ефект. Консумирането на тези вкусни плодове може да помогне за запазването на вашите добри бактерии.
Зелените банани контролират кръвната захар

Високата кръвна захар е основен проблем за здравето. Ако не се лекува в течение на времето, това може да доведе до диабет тип 2 и да повиши риска от други сериозни здравословни проблеми. Както пектинът, така и устойчивото нишесте в зелените банани могат да помогнат за контрола на кръвната захар.
Зелените банани по-нездравословни ли са?

Отговорът на този въпрос е Не! Зелените банани са полезни, въпреки че при някои хора могат да причинят храносмилателни проблеми като подуване на корема, газове или запек. Освен това, не са препоръчителни за хора, алергични към латекс.
Колко зелен трябва да бъде бананът?

Степента на зрялост определено има значение. Доказано е, че зелените банани могат да осигурят някои допълнителни хранителни вещества и ползи, които узрелите не притежават. Както вече споменахме, зелените банани са богати на устойчиво нишесте и пектин, които ни засищат, подобряват храносмилането и помагат за понижаване нивата на кръвната захар. Въпреки това, някои хора смятат, че зелените банани имат горчив вкус и лоша текстура.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

20 − eight =