Митове за здравословното хранене част 2

Отново се връщаме на темата за здравословното хранене. Това е част 2 на „Осем заблуди, за здравословното хранене“.

5. Лимоните съдържат само витамин С и нямат захар
hranene1Със сигурност е вярно, че лимоните са изключително богати на витамин С, но трябва да вземем под внимание, че има и доста други плодове, съдържащи същото количество от полезния витамин. Разбира се, има и плодове, които са по-богати от лимоните на витамин С и имат много по-приятен вкус също. За това, забравете за тръпчивия на вкус лимонов сок против простуди и вируси и го заменете със сок от ягоди например. Той е много по-вкусен и ще свърши също толкова отлична работа в това да ни предпази от настинки.

6. Мюсли блокчетата са полезни
Можете да забележите как в повечето супер маркети разнообразието от мюсли блокчета става все по-голямо и по-голямо с всеки изминал ден. Много от трениращите и спазващите хранителен режим ги използват като добавка към протеиновото си меню. Истината е че тези блокчета се съставени от шоколад и плодове и понякога могат да съдържат повече захар от обикновените бонбони. Избирайте внимателно тези продукти и четете етикетите им.

7. Спанакът ни снабдява със сила
Всеки път щом Попай Моряка изяде по едно бурканче спанак и мускулите му стават огромни. Вярно е че спанакът е богат на желязо, но лещата, свинския дроб, мидите и ракообразните определено съдържат много повече от полезния минерал. Също така, спанака съдържа слабителни вещества, които забавят усвояването на желязото от организма. Желязото е изключително важно за образуването на червени кръвни клетки, подсилва хемоглобина и подобрява транспорта на кислород в организма.)

8. Морковите подобряват зрението
Ако имате проблем със зрението и всеки ден ядете голямо количество моркови, почти като Бъкс Бъни с надеждата, че ще избегнете необходимостта от това да носите очила, то вие сте в голяма заблуда.  Морковите съдържат веществото Бета-каротин, което е един от предшествениците на витамин А, помагащ активно в производството на пигмента родопсин. Този пигмент благоприятства върху остротата на зрението ни, особено в помещения с лошо осветление. Крайния извод е че зрението ни няма да бъде добро колкото орловото, но със сигурност ще виждаме по-добре на тъмно. Вместо моркови, можете да опитате черна боровинка. Тя е едно от най-популярните в света средства за облекчаване на очите и поддържане на оптимално зрение.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

10 + fourteen =