Мога ли да ям морски дарове по време на бременност?

Когато една жена е бременна, храната, която яде, лекарствата, които приема и дори химикалите от препаратите, които използва върху кожата, може потенциално да навредят на бебето. Много жени се питат, дали е безопасно да ядат морски дарове по време на бременност?

Поради опасенията, относно потреблението на живак, има някои морски дарове, които е по-добре за бременните жени да откажат. За щастие, добре сварени раци са безопасни за ядене, разбира се, умерено.

Мога ли да ям раци по време на бременност?

Според специалистите, вареният рак е една от най-добрите възможности за морски дарове, които можете да ядете по време на бременност.

Но от сурови раци е по-добре да се откажете, ако сте бременна. Използването на сурови раци увеличава риска от хранително отравяне не само при бременни жени, но и при възрастни хора и малки деца.

Възможно ли е да се яде имитация на раци по време на бременност?

Имитиращият рак обикновено се сервира само в готвена форма. Въпреки това е много важно да се изясни дали има други сурови храни в ястия като суши, преди да бъдат консумирани.

Имитацията на рак обикновено е по-евтина от истинския и съдържа яйчен белтък, изкуствен аромат и захар. Въпреки че тази комбинация може и да има вкус на раци,тя не е толкова хранителна, колкото самия рак.

Имитиращият рак съдържа ниско количество омега-3 мастни киселини, които са особено полезни по време на бременнист. По калории и съдържание, имитиращият рак доближава истинския.

Какви морски дарове можете да ядете и кои трябва да се избягват по време на бременност?

Морските дарове са отличен източник на омега-3 мастни киселини. Експерти твърдят, че яденето на поне 200 грама риба, богата на омега-3 мастни киселини на седмица, може да бъде от полза за бъдещото бебе. Тези ползи включват намаляване на риска от преждевременно раждане, правилно развитие на мозъка и зрението.

Специалистите препоръчват да се вземат от 2 до 3 порции на седмица, варени продукти с ниско съдържание на живак, като например:

  • сом
  • раци
  • сладководна пъстърва
  • треска
  • омар
  • сьомга
  • миди
  • скариди
  • бяла риба

Бременните жени могат също да консумират 1 порция седмично от следните видове риби:

  • синя риба
  • шаран
  • риба тон.

Много е важно, посочените морски дарове да са добре сготвени, за да се намали рискът от хранително отравяне.

Кои морски дарове да се избягват?

По време на бременност не яжте морски дарове, които обикновено се сервират сурови. Това важи за такива ястия като сашими, сурови стриди, миди, сос тартар или карпачо от риба тон.

Бременните жени трябва да избягват висока концентрация на живак. Ето някои риби с високи нива на живак:

  • скумрия
  • акула
  • риба меч

Рискове и предпазни мерки

Консумацията на сурова морска риба и морски дарове може да предизвика хранително отравяне, тъй като продуктите могат да съдържат бактерии Salmonella и Vibrio vulnificus. Симптомите на хранително отравяне включват повръщане, диария и болка в стомаха.

В допълнение към рисковете, свързани със суровата храна, трябва да се вземат предпазни мерки при приготвянето на морски дарове и риба. Безопасната обработка и правилната подготовка на храните са жизнено важни при консумацията на раци, риба или сурово месо.

Раците трябва да се съхраняват живи в добре вентилирани контейнери и да са свежи в хладилника при температура по-ниска от 4°С или добре опаковани в лед. Съдовете за съхранение трябва да бъдат запечатани. При приготвянето на суров рак е необходимо суровите и варените морски дарове да се подготвят на отделни дъски за рязане, плочи и прибори.

В допълнение, не забравяйте, за възможното отрицателно въздействие на живака върху плода, което може да доведе до неврологични проблеми и вродени аномалии. Избягвайте рибите с високи нива на живак, за да износите и родите здраво бебе.

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

11 − 3 =