Паста: минимум калории, максимум ползи!

Изберете точната паста (макаронени изделия)

Пастата – здравословна храна

Без значение дали ще купите макаронените изделия от магазина или ще си ги приготвите сами у дома, има един ключов фактир, който не бива да забравяте: пастата трябва да е от пълнозърнесто брашно (твърда пшеница)

Макароните съдържат малко мазнини и мниго въглехидрати. Макароните от пълнозърнеста пшеница съдържат здрави части от зърно, които съдържат фибри, което се отразява благотворно на сърцето. Също така, тестените изделия от твърда пшеница се смилат по-бавно, което спомага за поддържане на постоянно ниво на глюкозата в кръвта и ви освобождава от чувството за глад за по-дълго време. Ето защо винаги проверявайте съставките: “пълнозърнести храни” трябва да бъде посочено като първи компонент на етикета.

Когато купувате “правилните” макаронени изделия, трябва да обърнете внимание и на калоричното съдържание на порцията. Обикновено в 100 грама неприготвена паста се съдържат 300 калории. В по-голямо количество, естествено ще има повече калории. Така че не забравяйте за рязмера на порциите!

Добавете зеленчуци към вашата паста

За да увеличите обема на порцията, може да добавите зеленчуци към рецептата. Изберете различни по цвят зеленчуци, като сушени домати, спанак, лук, салата, чушки в различни цветове, тиквички, патладжан, грах, гъби и дори броколи.

Може предварително да задушите зеленчуците, нарязани на ленти или на кубчета, а след това да ги добавите към пастата или да добавите сос от пресни домати. Може да добавите и сурови зеленчуци, в зависимост от вашите предпочитания.

Нека добавим малко здравословни протеини

В пастата може също така да добавите пилешко месо (пържено или печено), скариди (на пара или скара) или друго немазно месо. Месото ще добави не само протеини, но и вкус на ястието.

Сос за пастата

Неправилно избраният сос може да направи ястието нездравословно. Сосът може да е с високо съдържание на мазнини и калории. Ако изберете доматена паста или сос от магазина, не забравяйте да прочетете етикета, за да проверите съдържанието на мазнини и други вещества в него. В доматената паста сухият доматен прах трябва да е поне 25℅. Когато процентът е по-малък, това вече не е доматена паста. Качественият продукт съдържа само домати, макар и сухи, сол и евентуално подправки, без багрила, аромати и сгъстители.

Паста с миди

Лук и чесън се задушават в тенджера, добавя се нарязан домат и се вари на средна температура. Добавете доматена паста и няколко лъжици бяло вино, и малко сметана. Добавете сол и пипер, и варете няколко минути. Добавяме скариди, миди. Задушаваме за още 3-5 минути. Добавете магданоз и моцарела или настърган пармезан.

Направете си домашен сос за пастата

Паста с домати и босилек

Вземете домати и пресни билки, като босилек и риган. Доматите прекарайте през сокоизстисквачка и гответе на средна температура. Разбърквайте с дървена лъжица и продължавайте да готвите, докато сместа изври наполовина.

Изберете здравословното сваляне на килограми с натуралните капсули Lipoin.

След това добавете босилек и риган, пипер, захар и сол на вкус. Можете да експериментирате с други съставки. С малко усилия може да направите своя собствена “марка” сос, който не само ще отговаря на вашите вкусови изисквания, но няма да навреди и на тялото ви.

Разнообразието от полезни рецепти ще ви помогне да се придържате към здравословно хранене, така че добавете и пастата към седмичното си меню.

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

2 × three =