По-добре ли е да тренирате на гладно или не?

Всеки, който държи на тялото си знае, че добрата форма е резултат от 80 % правилно хранене и 20% спорт. Важно е обаче не само как и колко хапвате, а и кога. Особено ако искате големи резултати в съчетание с упражненията. И ето, че всеки път излиза един важен въпрос: Трябва ли да ядем преди тренировка или не?

На гладно горите повече мазнини

Основните източници на гориво за тялото са мазнините и въглехидратите. Мазнините се съхраняват като триглицериди в мастната тъкан, докато въглехидратите се съхраняват в мускулите и черния дроб като молекула, наречена гликоген. Те също така се разнасят и в кръвната захар.

Проучванията показват, че кръвната захар е по-висока преди и по време на тренировка, когато сте яли предварително. Това е така тъй като при упражнения тялото започва да гори въглехидрати, когато са налични. Ако тренирате на гладно, тялото ще черпи енергия от мазнините. Храненето или липсата му преди тренировка се отразява на метаболитния процес – горите повече или мазнини, или въглехидрати.

Тренирането на гладно невинаги води до по-голямо отслабване

Ако на гладно при спорт тялото гори повече мазнини, логично е изкушаващо всеки път да тренирате на гладно с идеята да горите повече. Няма обаче научни изследвания, които доказват, че трениране на гладно е по-ефективното решение. Даже обратното! Няколко изследвания сравняват загубата на тегло при жени, които спортуват на празен стомах и такива, които са хапвали преди това. Осезаема разлика в загубата на тегло не е наблюдавана.

 

 

>> Свали излишните килограми, изгори излишните мазнини и стегни корема само с един продукт. GOLD SARMS CARDARINE. 

 

 

Хапването преди тренировка помага за изпълнението ѝ

Като цяло изследванията не показват драстични разлики в изпълнение на движението при хора, които са яли и такива, които тренират на празен стомах. Причината е, че тялото сортира около 2000 калории под формата на въглехидрати и много повече под формата на мазнини. Следователно вие винаги имате енергийни запаси да изкарате тренировката.

Проучвания твърдят обаче, че мускулите работят по-ефективно, когато са заредени с повече въглехидрати преди да се активизират. Т. е. ако хапвате преди спорт, по-добре заложете на въглехидрати.

Тренировка на гладно изисква хапване след това

Ако сте решили да тренирате на празен стомах, трябва задължително да вкарате храна след упражненията. Доказано е, че някои протеини и въглехидрати помагат на тялото да се възстанови. Хубаво е да изчакате поне 15-20 минути преди да посегнете към храна. Извод: Дали ще сложите храна в стомаха си преди тренировка или не, е личен избор, съобразно метаболизма и целите ви на тренировка.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

one × 5 =