Съвети за здрави стави

Ставите са мястото, където се срещат две или повече кости и е важно да знаете как да ги поддържате здрави, защото увреждането им често е изключително болезнено и понякога необратимо.

Екстремната болка в ставите може да се влоши и да доведе до дълготрайни състояния като артрит. Добрата новина е, че има много стъпки, които можете да предприемете, за да поддържате връзките си възможно най-здрави и мобилни. Вижте най-добрите съвети за здрави стави по-долу:

1. Продължавайте да се движите
Това не означава непременно упражнения, но седейки с часове на едно място, вероятността да се схванете и да ви заболят ставите е напълно възможна. Дори да ставате от бюрото си и да се разхождате на всеки час, е добър вариант и може да си помогнете.

Поддържането на активността спомага за увеличаване на здравината и гъвкавостта на ставите, както и на мускулите, които обграждат ставите. Може би упражненията са последното нещо, което бихте искали да направите, ако ви болят ставите, но плуването или бързото ходене, могат да направят чудеса, без допълнително да утежняват болката.

2. Пийте вода

Ако ви болят ставите, е препоръчително да поддържате нормално нивото на хидратацията в организма. Ако не го направите, производството на синовиална течност ще бъде намалено и по този начин се увеличава риска от триене и влошаване на хрущялите. Питейната вода може да помогне за подобряване на здравето на ставите и намаляване на болката, причинена от състояния като ревматоиден артрит, остеоартрит и подагра.

3. Укрепете мускулите
Ако нямате достатъчно мускули, за да поддържате телесното си тегло и да сте издръжливи в ежедневните си дейности, може да забележите, че вашите стави ще се натоварят повече. Не е нужно да ходите на фитнес и да се занимавате със супер интензивна тренировка – просто упражняващи тежестта упражнения могат да свършат работа. Опитайте се да се фокусирате върху укрепването и стабилизиране на мускулите около коленните стави, тъй като те трябва да поддържат цялото ви телесно тегло.

4. Заемайте правилната поза
Сгъването оказва допълнителен натиск върху вашите стави и може да доведе до болки в гърба, шията и рамената. Неправилната поза води до напрежение в тялото, което от своя страна често спомага за появата на повече стрес и болка в ставите.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

16 − ten =