Витаминът, за който трябва да знаем повече

Витамините В и С са добре познати на повечето от нас. Но има витамини, като например К2, които са по-малко известни и затова малцина знаят за ползите им.

Витамин К2 се намира в храни от животински произход, както и във ферментирали храни.

През 2009 година в страните от ЕС е регистрирана за употреба нова форма на Витамин К – натурален Витамин К2 и е потвърден неговият здравословен ефект, чрез редица престижни клинични проучвания.

Изследвания показват, че недостигът му в организма може да окаже влияние върху образуването на остеопороза.

Той активира специален протеин – остеокалцин – който насочва калция към костите. И както знаете – колкото повече калций имат костите ви, толкова са по-здрави.

К2 активира матричен Gla протеин.

Той поддържа калция от натрупване на места, където не е нужен в големи количества. Така например, ако калций се натрупва в артериите и сърцето, има по-голям риск от сърдечни заболявания. Затова, получаването на достатъчно витамин К2 може да намали риска от сърдечни заболявания.

Без него няма значение дали приемаме нужното количество калций чрез хранителния си режим, защото той не би могъл да отиде на правилните места без подкрепата и насочването на К2.
За да си набавите достатъчно количество от витамина е нужно да консумирате:

млечни продукти – богати на витамина са зрелите сирена като холандските гауда и едамер, както и френското бри; яйца; някои по-мазни риби като сьомга и скумрия и месо от животни, хранени с естествена храна, които не са стимулирани с хормони.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

ten − 2 =