Витамини за увеличаване на мозъчната дейност

Памет, внимание, способност за концентрация – колко много очакване от нашия мозък. А какво му даваме в замяна?

Необходимо е да предоставяме на мозъка си много витамини и минерали, а за благодарност, той ще работи като”часовник”.
Не е задължително веднага да тичате до аптеката и да купувате специални препарати за подобряване на мозъчната дейност. Много по-важно е да се знае, от какво точно има нужда нашият мозък и да преминем към подходящата диета. Хубавото е, че необходимите за мозъка вещества, ще бъдат от полза и за други системи на тялото, и можете да ги намерите под формата на лесни капсули за прием, като хранителни добавки.

Витамини от група В
Те цялостно подпомагат нервната система и са пряко свързани с обогатяването на мозъчните клетки с кислород. Ако има недостиг на тези витамини, ставаме разсеяни, паметта се влошава, мозъкът рано остарява.
В1(тиамин) се отразява на способността да се помни информация. Липсата му води до негативни ефекти върху мозъка: нарушена координация, загуба на памет, депресия и безсъние. В1 се съдържа в овесена каша, елда, грах, яйца, риба, свинско и говеждо месо.

В2(рибофлавин) ускорява психичните реакции. Недостигът на този витамин забавя развитието, води до главоболие, слабост, сънливост, умора. Източници на В2 – млечни продукти. На вегетарианците се препоръчват специални витаминни комплекси, които се продават в аптеките.

В3(ниацин) е отговорен за паметта. Ако в диетата този витамин не присъства редовно, се влошава паметта, има проблеми с концентрацията, човек изпитва постоянна умора. Ядки, мая, яйчен жълтък, боб, елда, зелени зеленчуци и говежди черен дроб – тези витамини изобилстват на този витамин.

В5(калциев пантотенат) отговаря на свой ред за дългосрочната памет и предаването на импулси между мозъчните неврони. За тези, които пушат, този витамин е от стратегическо значение, тъй като произвежда антитела, които предпазват мозъка от ефектите на никотина. Същото, между другото се отнася и за алкохола. Този витамин се съдържа в грах, ядки(най-много в лешниците), зеле, мляко, яйца и черен дроб. Но трябва да се помни, че при топлинна обработка на продуктите, количеството на В5 намалява наполовина.

В6(пиридоксин) повишава интелигентността. Принципът на действие на този витамин е подобен на действието на В5. Той действа благотворно при тревожност и раздразнителност. Съдържа се в ядки, зърнени храни, бобови растения, мляко, яйца, банани, картофи и зеле.

В9(фолиева киселина) насърчава скоростта на мисълта. При дефицит на този витамин, човек се уморява бързо, има страхова невроза, страда от безсъние и апатия, може да развие и анемия. В9 съдържат продукти като гъби, мляко, сирене, агнешко, говеждо, тиква, кайсии, боб.

В12(цианкобаламин) трансформира информацията от краткосрочната памет в дългосрочна и регулира преминаването от сън към събуждане, както и обратното. Липсата на този витамин може да се открие по следните симптоми: объркване, различни зрителни нарушения, сънливост, хронична умора, главоболие, замайване, раздразнителност, халюцинации, загуба на паметта. В12 се съдържа в много храни: морски водорасли, херинга, стриди, говеждо, пуешко, пиле, сирене, мляко.

Други витамини, необходими за мозъка

Витамин D. Обикновено се свързва с предотвратяване на рахит. Този витамин предпазва мозъка от образуване на тумори и предотвратява атеросклероза, като запазва еластичността на капилярите и кръвоносните съдове. Източници – треска, черен дроб, жълтък, риба, магданоз, млечни продукти.

Витамин Е укрепва стените на капилярите, елиминира свободните радикали и токсини от мозъчната тъкан, предпазва мозъка от дегенеративни процеси. Липсата на витамин Е, засяга паметта и човек става агресивен, бързо променя настроенията, става раздразнителен. Много витамин Е има в растителните масла, ядки, мляко, яйца, овесено брашно, черен дроб, бобови растения.

Витамин С. От количеството му зависи усвояването на витамините от група В. Освен това, той е антиоксидант, който защитава тялото от психически и физически натоварвания. Съдържа се в цитрусови плодове, зеле, шипка, ябълки, касис, кайсии. Организмът бързо го усвоява, така че е необходимо постоянно попълване от запаси с витамин С.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

9 + 4 =