Яденето преди сън е вредно

Нови изследвания показват, че консумирането на храна точно преди сън е вредно за организма и води до напълняване. Особено вредни са обилните вечери преди лягане, твърди се в проучването.

Яденето преди сън води до подуване на корема, а още по-лоша е ситуацията ако сте прекалили със захарта.

Ако вечеряте в 22:00, а не в 19:00, пропускате възможността да изпитате желание за нещо сладко след хранене, но сядането на масата толкова късно също не е много добра идея. Със създаването на такъв режим, може да предизвикате качването на килограми, защото отслабването е пряко свързано със съня.

Връзката между съня и теглото е от огромно значение за отслабването. Това е така, защото тялото си има собствен режим, в който знае кога да се събуди и да погълне храна и кога да заспи и да не прави нищо друго. Ако започнете да храните тялото си в грешно за него време, това може да доведе до покачването на килограми.

Това се случва, защото ензимите, участващи в окислението на мастни киселини са силно циркадни. Те знаят кога трябва да усвояват глюкозата и кога да почиват. Когато ядете в ненормално време като 23:00 вместо да спите, тялото ви се стресира.

Консумацията на храна късно вечер обърква черния ви дроб и другите храносмилателни органи. Те са принудени да се справят с притока на хранителни вещества по това време, но не ги обработват толкова ефективно.

Това може да се превърне в проблем за нивата на инсулин и кръвната захар, което води до образуването на повече мазнини в организма. Проучване показва, че хората, които редовно вечерят късно са склонни да имат по-голяма обиколка на талията и по-висок процент на телесна мазнина в сравнение с хората, които имат по-нормален график за хранене.

Ако тепърва започвате да отслабвате, опитайте се да пропускате вечерята. Експерти споделят, че изборите ни на храна през нощта не са толкова здравословни. Дори и да похапнете нещо малко, което ви се струва безобидно, то не е така. Дори една купа ядки може да се превърне във фактор, който пречи да направите перфектната фигура.

Експертите съветват да не похапвате нищо два часа преди лягане. В случай, че отивате на вечерно парти или на семейни събирания, опитайте се да наблегнете на по-лека храна.

Автор: Фифи Иванова

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

12 − 7 =